
Ja, detta är vår älskade hund Kakan. Hon är en blandrashund; hälften Springer Spaniel och hälften Cocker Spaniel. Vi skaffade henne i mars 2007 då hon var 3 månader gammal och idag har hon hunnit bli hela 4 år. Till en början var hon världens snällaste hund. Hon följde med oss överallt, kom överens med alla andra hundar och betedde sig precis som man vill att en hund ska göra. När vi hade haft henne i ett år började saker och ting förändras. Jag fick ett nytt jobb och var väldigt stressad, samtidigt som vi flyttade till en ny lägenhet och ett nytt område. Kakan började skälla mot hundar, mot brevbärare och dra i koppel. Vi som hundägare blev förvånade över förändringen men var för upptagna med våra egna liv för att inse vad Kakan egentligen behövde. Vad det var, och är, vet jag fortfarande inte riktigt för då hade det inte funnits underlag för denna blogg. Vad hon med säkerhet inte behövde var en husse och en matte som började skälla på henne så fort hon gjorde minsta fel. Vi borde ha haft ett större tålamod helt enkelt och fortsatt med den positiva betingning vi uppfostrat henne med från början. Idag finns det ingen mening att ångra det förgångna, men det är dags att ta tag i problemet Kakan. För det är så det har blivit. Kakan = problem. Det måste till en förändring.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar